|
|
#1 |
|
Junior Member
![]() Geregistreerd: 18 juli 2010
Mijn stemming:
|
hey, ik ben een meisje van 15 en ik en m'n vriendje hadden onveilige seks.en ik heb ontdekt dat ik zwanger ben, hebben jullie tips of een idee?alvast bedankt
|
|
|
|
| Sponsored Links |
|
|
#2 |
|
Member
![]() ![]() |
Hoe lang ben je al zwanger?
Je zou eventueel nog abortus kunnen laten plegen als het kind niet ouder dan 24 weken is. Als dit wel het geval is, kun je het ook uitzitten, en vervolgens laten adopteren. Natuurlijk kun je ook het kind zelf gaan opvoeden, maar dan zou je een enorme druk leggen op je ouders, aangezien jij leerplichtig bent tot je achttiende, en het kind zal toch verzorging nodig hebben. Wat zegt "de vader" hier trouwens van? Is hij bereid met de opvoeding te helpen?
|
|
|
#3 | |
|
Administrator
![]() ![]() ![]() ![]() |
Citaat:
Like i dont care how old you are..... het is jou verantwoordelijkheid, en ik vind niet dat je de foetus moet straffen voor iets wat jij hebt gedaan. Laten komen en dan laten adopteren; Tenzij de vader van het kind het wil houdne (of jullie allebei) (Niet christelijk of watdan ook hoor; maar ben fel tegen abortus.. en kom nou niet met een misbruik discussie aan..... het is in dit geval niet gebeurt!) |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Super Moderator
Chico is er blijkbaar niet op tegen en ik ook niet. En het is zeker een mogelijkheid, dus waarom zouden we die optie niet mogen geven?
Dat jij erop tegen bent wil niet zeggen dat het hier niet gezegd mag worden toch?
|
|
|
#5 |
|
Member
![]() ![]() |
Ik ben ook geen groot voorstander van abortus, maar het is een mogelijkheid, en ik denk dat je in dit soort topics alle mogelijkheden ter sprake moet brengen. Maar, zullen we geen discussie starten over of we voor of tegen abortus zijn, en gewoon proberen om me_and_you te helpen?
Best wishes, Gavin Laatst gewijzigd door Chico; 24 juli 2010 om 20:10 Reden: Abortus en adoptie door elkaar gehaald |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Junior Member
![]() Geregistreerd: 24 juli 2010
|
Je kan kiezen voor open adoptie als je je kind wil blijven zien
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Member
![]() ![]() |
@Candy: Allereerst, welkom op TF! Zoals je misschien al hebt gezien, heb ik een aanpassing gemaakt in mijn bericht. Ik bedoelde namelijk abortus, en geen adoptie. Mijn fout!
|
|
|
#8 |
|
Full-Time Spammer
![]() ![]() ![]() ![]() Geregistreerd: 28 september 2008
Mijn stemming:
|
Eigenlijk geloof ik dit topic niet zo?
Je maakt 'n account, post één bericht met daarin iets wat je gerust een 'drama' mag noemen, en je vraagt doodleuk om 'tips' terwijl je zelf allang hoort te stressen en alles. Hoe oud is je vriendje? Waarom vraag je niet meteen al naar abortus? Waarom vertel je niet meteen waarom dat wel/geen optie is? Meisjes van 15 weten heus wel iets van abortus, en genoeg van zwangerschap om het niet te willen. Je brengt het zo doodleuk. Erg geloofwaardig... |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Super Moderator
Achja, zo zijn er meer de laatste tijd.. Weet nou niet meer of het nou serieus is of niet
|
|
|
#10 |
|
Full-Time Spammer
Mijn stemming:
|
Mmm, komen hier nog mensen dan? Nou ja, ik zit nu op een bepaald forum (zal de naam niet noemen) daar komen er 3 van dit soort gevallen per dag voorbij. Maar goed, het zal wel. Als het waar is: abortus! En anders: adoptie! Je lijkt me nog niet oud genoeg voor een kindje, meis. Dat wil je niet.
Oh, ik ben gewoon voor abortus, als het kind nog jong genoeg is. Heeft het een geest, dan vind het wel een nieuw lichaam. Heeft het geen geest, dan vind ik dat het nog niet genoeg 'leven' heeft om niet gedood te worden. Dan is het nog maar een paar celletjes en dan ben ik er niet zo op tegen. Hoewel voorkomen beter is dan genezen, maarja. In de vrije natuur gaan trouwens ook genoeg embryo's dood. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Super Moderator
Aan het aantal posts te zien van mensen die dit soort topics aanmaken, komen ze hier 1 keer en niet weer..
|
|
|
#12 |
|
Full-Time Spammer
Mijn stemming:
|
Tenzij we meteen met z'n allen vanalles gaan roepen, want dan wordt het interessant. ;p
En binnen een week zijn ze gebanned vanwege onzinposts en dan heb je er geen last meer van. Tadá. Alleen dat werkt hier niet zo goed, niet actief genoeg voor. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Super Moderator
Haha, inderdaad
|
|
|
#14 |
|
Full-Time Spammer
Mijn stemming:
|
Wat abortus betreft: er zijn ook moeders die zichzelf van de trap gooien, uit het raam, 'n kleerhanger in hun doos stoppen... dan kun je beter de abortus legaliseren en er een wetgeving aan hangen.
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Junior Member
![]() Geregistreerd: 31 juli 2010
Mijn stemming:
|
Ik geloof het ook niet. Je doet het waarschijnlijk alleen voor aandacht. En dat heb je. Maar niet al te positief he?!
|
|
|
|
#16 |
|
Full-Time Spammer
Mijn stemming:
|
Vraag me af of ze nog gaat reageren. 't Is een vrij recent topic, tho, maar ik geloof er ook niet veel van.
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Junior Member
![]() Geregistreerd: 31 juli 2010
Mijn stemming:
|
ben benieuwd...
|
|
|
|
#18 |
|
Junior Member
Mijn stemming:
|
shit ik ben nu 14 wkn zwanger, ik ben echt dom pfff ik had beter condooms gekocht,ik ben al naar een gynaecoloog geweest eerlijk gezegt : ik zie zo'n abortus niet zitten
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Full-Time Spammer
Mijn stemming:
|
Ik zie zo'n moeder niet zitten. Je kunt dat kind niet opvoeden, als je te dom bent om door zoiets zwanger te worden. Sorry hoor, maar in mijn ogen ben je dan echt niet verantwoordelijk bezig. En dan heb ik een toch wel /care voor de gevolgen voor jou, maar dat kind heeft niets misdaan, dus óf aborteren, óf adopteren.
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Super Moderator
Zo, 14 weken.. Dat is dus al 3 maanden geleden.
Je bent 15 jaar, je moet nog naar school. Denk maar niet dat je daar tijd hebt om een kind op te voeden. Weg blijven van school is ook geen optie, het wordt het niet beter van voor (eventuele) toekomstige kinderen. Het klinkt misschien niet als iets leuks, en dat is het ook vast niet. Maar het is wel de meest verstandige keuze die je kan maken..
|
|
|
#21 |
|
Super Moderator
-dubbel-
|
|
|
#22 |
|
Full-Time Spammer
Mijn stemming:
|
Inderdaad. Als je nu een kind krijgt kun je je toekomst wel vergeten. En dan is het niet meer alleen jóuw toekomst, maar ook zíjn toekomst. Wat denkt de vader ervan?
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Junior Member
Mijn stemming:
|
de vader wil het houden ,maar ik weet het nog niet
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Full-Time Spammer
Mijn stemming:
|
Zo, denkt hij dat hij dan aan kan dan? Hoe oud is hij? Hoelang moet ie nog naar school? Zou hij al z'n vrije tijd op kunnen (en willen) geven? Jij lijkt me er nog duizend maal te onvolwassen voor, en híj ook. Hij had moeten weten wat de gevolgen zouden kunnen zijn.
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Junior Member
Mijn stemming:
|
hij is 16 jaar oud
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Administrator
Sorry dat ikzo heftig reageerden. Was niet mijn bedoeling
Ik hoop dat je het laat komen en laat het dan adopteren. Dan kan je het kind altijd nog opzoeken (als het een open adoptie is) en anders als het kind 18 is. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Full-Time Spammer
Mijn stemming:
|
Bij 3 maanden vind ik het al een beetje te laat voor abortus. Zelf houden lijkt me absoluut niet mogelijk, want jullie lijken me daar gewoon veel te onvolwassen voor. En sowieso te jong. Dus dan zou ik ook voor adopteren gaan, want zelf opvoeden dat gaan jullie echt niet redden. En voor het kind wordt het dan ook neit leuk en DIE heeft per slot van rekening niets misdaan.
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Junior Member
![]() Geregistreerd: 18 januari 2007
|
Zo, ik kom ook weer even om de hoek kijken, maar heb je het je ouders al verteld? En zo ja, wat vinden hun hiervan? Als je het nog niet verteld hebt zou ik dit wel zo snel mogelijk doen.
Als je zelf al geen goed gevoel over abortus hebt moet je dat sowieso al links laten liggen en dan doorgaan met de keuzes adoptie of het kind houden. Ja, je bent erg jong, maar als je ouders genoeg tijd hebben (en hun tijd hierin willen investeren) en je goed met hun hier over kan praten willen hun je hier misschien wel (voor een groot deel) mee helpen. 15 en een kind is een erg grote verantwoordelijkheid, die jij zelf gecreëerd hebt, maar ik ken verschillende meisjes die op hun 15e zwanger zijn geraakt, het kind hebben gehouden en bij wie het 'gelukt' is. Je leven gaat er totaal anders uitzien, je moet in 1 keer volwassen raken en je moet genoeg hulp van andere mensen zien te krijgen. Maar denk er wel erg goed bij na áls je al over adoptie of zelfs abortus denkt. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Full-Time Spammer
Mijn stemming:
|
Houden gaat echt heel moeilijk worden. Als je 15 (en 16) bent moet je nog naar school, je bent misschien net van de middelbare (vmbo) af maar je kunt nog geen beroep vinden, je bent nog 'n paar jaar leerplichtig, je bent nog lang niet volwassen, je kunt je eigen inkomen nog niet verdienen, je zult eigenlijk sowieso thuis moeten wonen - of bij één van jullie thuis, dus jullie ouders moeten ermee instemmen. Een kind vraagt aandacht, verzorging, gebroken nachten, je kunt zelf geen kind meer zijn, het zal lichamelijk en fysiek veel van je vragen. Mensen gaan je raar aankijken, je vriendje kan ervan door gaan omdat het allemaal best zwaar is, je familie zal er niet blij mee zijn. Als het je al lukt je school af te maken, gaat de rest van de tijd in je kind zitten. Misschien ben je klaar met je studie als je 20 bent, misschien later pas, ondertussen is je kind al 4 of ouder en heb je al die tijd bij je ouders moeten zitten. Er zal geen, zo geod als geen, tijd overblijven om te shoppen of uit te gaan of andere dingen te doen. Je vriendinnen zullen in een heel andere levensfase zitten.
En ik snap niet hoe jij het zo droog kunt brengen. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Junior Member
|
Daarom dat haar ouders een grote invloed hebben op haar keuze. Als ze er niks mee te maken hebben dan gaat het wel héél moeilijk worden om een kind in je eentje op te voeden en dan zou ik inderdaad voor adoptie gaan, wat ook het beste voor het kind zal zijn. Maar dit is natuurlijk haar eigen keuze, ik probeer haar alleen te helpen met de opties.
Echter, als de ouders wel willen meehelpen (wat is gebeurd bij de meisjes die ik ken), dan kan het wel lukken, daarom dat ze goed met haar ouders hierover moet praten. Zo zijn er veel voor en nadelen over beide keuzes. Ik denk dat je veel spijt krijgt als je het kind laat adopteren, zal het niet nu zijn dan later als je ouder bent. Maar besef wel dat, als je het kind houdt, je (bijna) geen vrijheid meer over zal hebben. Maar nogmaals: Bespreek dit eerst met je ouders, ik ben erg benieuwd wat hun hiervan vinden. *edit* Ging dit zinnetje over mij of over me_and_you?: "En ik snap niet hoe jij het zo droog kunt brengen." |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Full-Time Spammer
Mijn stemming:
|
Over me_and_you. 'Hoi ik ontdekte dat ik zwanger ben, hebben jullie tips of ideeën?' waar ik zou zeggen AARGH HELP WAT IK MOET IK DOEN en dan een heel verhaal oprakelen over alles plussen en minnen en kansen en angsten en drieduizend keer zou moeten huilen.
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Junior Member
|
Hahah, ja zo hysterisch zou ik waarschijnlijk ook reageren
Misschien dat ze ook wel gillend achter de computer zat, maar zichzelf zo rustig mogelijk probeerde te houden? Don't know.. :P
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Full-Time Spammer
Mijn stemming:
|
Hoewel ik ook niet geheel uitsluit dat ze het maar verzint... je weet het nooit via internet. Ik vind het apart. ;p
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Junior Member
|
Je weet inderdaad maar nooit, een schreeuw om aandacht?
Ik ga er voor de zekerheid maar serieus op in, ik hoop namelijk dat (als het waar is) ze de juiste keuze voor haarzelf gaat maken. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Full-Time Spammer
Mijn stemming:
|
Nou ja, die had ze al moeten maken. Gewoon niet neuken. En hier vooral een les uittrekken, NOOOOIT meer doen. Of ga aan de pil, dan is de kans meteen wat kleiner dat het nog eens gebeurd.
|
|
|
|
![]() |
| Favorieten/bladwijzers |
| Discussietools | |
|
|